mandag 15. oktober 2007

Nå har bloggen min våknet

Hei. Jeg er Ingridib, og er ivrig strikker som liker quilting og søm også.
Jeg vil prøve å bruke bloggen som inspirasjon til å få ferdig ufoer, og halvferdige arbeider.
Dere skal ogå få se utviklingen av mitt nye syrom/hus. Nå mangler det bare ullfilt og at furuplankene legges.


Her kommer en oversikt over mine påbegynte prosjekter:

Babyteppe:
Rosa teppe i nøstebarngarn til Maria, mitt barnebarn på ca 1 1/2 år. Stakkers liten har måttet låne søster og bror sine tepper forde mormor ikke ville strikke. Og så har lillebror fått allerede. Men lille venn, det kommer, det kommer. Bare se når bildet kommer at det er et på vei til deg også.

Jeg strikker rillestrikk rundt kantene etterhvert, men da jeg synes at riller over det helegjør at teppet siger, har jeg forsøkt, med godt resultat, perlestrikk inne i teppet. Det tar en del lenger tid, men jeg mener det er verdt det.

6 kommentarer:

Therese sa...

Gleder meg kjempemasse mormor.
Suss fra Maria

Unknown sa...

Hei du kreative og kjempeflinke søster! Er så stolt av deg og det du får til! Du må få tatt bilde av alt du lager i bloggen din, det du nevner er jo bare en liten brøkdel av du har laget opp gjennom årene. Kanskje du også kan flette inn litt opplæring og kursing på sidene dine? Du vet jo det at jeg har så lyst, men mister motet så lett. Du inspirerer alltid meg og jentene (Sarah og Nadia - ikke Kjell : )) til å hive oss på både strikkepinner og heklenål - men bare når du er her hos oss, eller vi hos deg. Du må komme oftere - eller - gi oss mange inspirerende bilder i bloggen din! Jeg gleder meg til videre lesning og titting! Lykke til med bloggen din! Stor klem fra Synnøve

Therese sa...

Ja, da har jeg strikket min aller første labb...en veldig liten en vel og merke, men et sted må jeg jo begynne. Og helt uten din hjelp *stolt*

Morten I Berland sa...

Tenkte aa sporre om du kunne strikke noe til meg og, men saa kom eg paa at det er rundt 25 grader her nede for tiden og det blir ikkje kaldere med det forste :-P

Hehehe

Unknown sa...

Eplet faller ikke langt fra stammen! Så flink du har vært Therese - Gratulerer med den første egenstrikket sokk! Gratulerer gjerne deg Ingrid samtidig jeg, for det har vært den viktigste inspirasjonskilden her : ) Klem til begge to fra Synnøve

Therese sa...

Nå må du ikke glemme bloggen din her da:) Venter spent på alle UFO'ene dine. Du har jo så mange at du skulle klart å fylle hele bloggen med de;)
Ellers var strømpebuksen du strikket til Lasse fantastisk god.
De har mer eller mindre bodd i ull, både hjemme og bortestrikket siste mnd. Og nå tror jeg jammen vi kan si at vinteren har kommet.
Klem fra Therese